داستان برند برابوس؛ بزرگ‌ترین شرکت تیونینگ جهان

علاقه‌مندان به محصولات مرسدس بنز با نام برابوس آشنا هستند. این شرکت محبوب‌ترین تقویت‌کننده‌ی خودروهای مختلف، به‌ویژه مدل‌های AMG، شناخته می‌شود.

از دیدگاه بسیاری از کارشناسان، امروزه AMG فراتر از شرکت تیونینگ عمل می‌کند و البته، مستقل از مرسدس بنز به‌عنوان خودروساز اصلی نیست. حالا، محصولاتی مثل AMG GT و AMG GT4 در سبد مرسدس بنز وجود دارند که بدون آپشن‌های AMG تولید نمی‌شوند و انحصارا محصول اختصاصی AMG هستند. این موضوع تاحدودی برای دپارتمان M در گروه خودروسازی بی‌ام‌و هم صادق است؛ چراکه نسل جدید سری 8 صرفا با مدل‌های مثل M850 یا M840d عرضه می‌شود تا محصولی اختصاصی برای M باشد. در آغاز، شرکت‌های AMG و M خودروهای مرسدس بنز و بی‌ام‌و را با هدف رقابت در مسابقات سرعت، تقویت و بهینه‌سازی می‌کردند. به‌مرور و پس از تشخیص نیاز بازار، مدل‌های مجهز به آپشن‌های AMG و M وارد جاده‌های شهری شدند و حالا باتوجه‌به اینکه در مالکیت سازنده‌ی اصلی هستند، شرکت تیونینگ مستقل محسوب نمی‌شوند. علاوه‌براین‌ها، بسیاری از کارکنان AMG و مرسدس بنز یا M و بی‌ام‌و مشترک هستند تا فناوری و مهندسی موجود در محصولات هماهنگ شود. با این وضعیت، AMG و M شرکت‌های تیونینگ نیستند؛ بلکه فراتر از آن، خودروسازانی وابسته و زیرمجموعه‌ی سازنده‌ی اصلی به‌شمار می‌روند.

درحال‌حاضر، برابوس را می‌توان محبوب‌ترین شرکت تیونینگ محصولات مرسدس بنز، به‌ویژه نسخه‌های AMG دانست. البته، نام‌های کوچک‌وبزرگ بسیاری در دنیای افترمارکت و تقویت پیشرانه حضور دارند که مدل‌هایی قوی‌تر از محصولات برابوس نیز تولید کرده‌اند؛ اما باتوجه‌به تیراژ درخورتوجه همراه‌با شخصی‌سازی داخلی و بیرونی در خودروهای برابوس، می‌توان این شرکت را برترین برند تیونینگ‌ مرسدس بنز شناخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.