نسل آینده مرسدس بنز کلاس SL سال 2021 از راه می رسد

 اطلاعات جدید به معرفی مرسدس بنز کلاس SL در سال 2021 اشاره می کند. این خودرو در مقایسه با نسخه کنونی خود، طراحی اسپرت تری خواهد داشت.

مرسدس بنز در گذشته اعلام کرد تولید خودروی SLC را متوقف می کند. با توجه به این موضوع، مرسدس بنز کلاس SL در آینده نزدیک تبدیل به قدیمی ترین خودروی این برند آلمانی با مدل R231 می شود. این خودرو نزدیک به 7 سال پیش معرفی شد.

مدیر عامل AMG، آقای Tobias Moers به این موضوع اشاره کرده که نسل آینده مرسدس بنز کلاس SL به همراه GT بر اساس پلتفرم MSA توسعه پیدا می کند. توسعه این محصولات به صورت همزمان باعث کاهش هزینه ها و افزایش درآمد این برند آلمانی می شود.

به تازگی آقای Moers مصاحبه ای با وب‌سایت Autocar انجام داده که در آن به این موضوع اشاره کرده که نسل آینده مرسدس بنز کلاس SL در مقایسه با نسخه کنونی دارای طراحی بسیار اسپرت تر خواهد بود. از آن جایی که با یک کروزر روبه‌رو هستیم، باید منتظر عملکرد و راحتی بالا به صورت همزمان باشیم.

نسل آینده این خودرو انحصارا به صورت رودستر روانه بازار می شود و احتمالا دارای سیستم هیبریدی خواهد بود. با توجه به این موضوع که نسل هشتم خودروهای کلاس SL در حال توسعه است، انتظار می رود در ماه های آینده شاهد انتشار تصاویر جاسوسی از نمونه اولیه آن در فضای مجازی باشیم.

بر اساس شایعات، نسل آینده مرسدس بنز کلاس SL برای کاهش وزن، به سقف پارچه ای مجهز می شود. به نظر نمی رسد نسل آینده این خودرو در نمونه SL65 مجهز به موتور 12 سیلندر روانه بازار شود و بالاترین مدل آن، SL63 با موتور 8 سیلندر خواهد بود.

در گذشته AMG موفق به توسعه یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو شده بود که قدرتی برابر با 630 اسب بخار تولید می کرد. این خودروی جدید به یک گیربکس 8 سرعته خودکار مجهز می شود.

گلکسی S10 بروزرسانی شد؛ دریافت حالت شب برای دوربین اصلی

گوشی گلکسی S10 سامسونگ بروزرسانی دریافت کرد. با نصب این آپدیت، حالت شب به دوربین اصلی این پرچمدار کره ای اضافه می شود.

جدیدترین فریمور سامسونگ  برای گوشی گلکسی اس 10 یک شگفتی بزرگ برای اپلیکیشن دوربین آن دارد. از این پس گوشی گلکسی S10 دارای حالت شب در اپلیکیشن دوربین خود است.

این گوشی هوشمند در زمان عرضه اولیه دارای حالت «Bright Night» در دوربین اصلی خود بود. این ویژگی در زمانی که دوربین تشخیص می داد، وارد عمل می شد که اکثرا در محیط های بسیار تاریخ چنین اتفاقی رخ می داد.

حالت عکاسی جدید گلکسی S10 دارای نام «Night» است. کاربران می توانند با تغییر حالت های مختلف، به آن دسترسی پیدا کنند. عرضه این حالت چند ماه پس از شروع فروش گوشی های سری گلکسی اس 10 تا حدودی غیر منطقی به نظر می رسد. شرکت های رقیب مانند هواوی دارای این ویژگی هستند که عملکرد بسیار مناسبی را نیز از خود به نمایش می گذارد.

کاربران برای دریافت حالت شب برای دوربین اصلی باید جدیدترین بروزرسانی گلکسی اس 10 را روی گوشی خود نصب کنند. بر اساس گزارشی از SamMobile، این آپدیت در حال حاضر در اختیار کاربران در کشور سوئیس قرار گرفته است. انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد عرضه این بروزرسانی در سراسر جهان باشیم.

سامسونگ در ماه فوریه سال جاری میلادی از گوشی گلکسی S10 و برادران آن به صورت رسمی رونمایی کرد. گلکسی اس 10 به صفحه نمایش 6.1 اینچی مجهز شده که دارای حفره درون خود است. این نمایشگر از +HDR10 پشتیبانی کرده و روی آن گوریلا گلس 6 کشیده شده است.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می توان به پردازنده اسنپدراگون 855/اگزینوس 9820، 8 گیگابایت رم، 128/512 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی سه گانه 12، 12 و 16 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی و باتری 3400 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

انتشار نمونه تصویری از دوربین ریلمی 3 پرو

مدیرعامل برند ریلمی که در روزهای اخیر، مانور زیادی روی محصول تازه‌ی کمپانی داده بود؛ حالا نمونه عکس گرفته شده با دوربین ریلمی 3 پرو (Realme 3 Pro) را نیز منتشر کرده است تا توانایی این گوشی هوشمند در عکاسی شبانه را به رخ بکشد.

دوربین گوشی های هوشمند، روز به روز در حال بهتر شدن هستند و این به یکی از فاکتورهای اصلی خریداران برای انتخاب محصول دلخواه بدل شده است. به همین دلیل کمپانی های تولید کننده سعی می‌کنند پیش از عرضه گوشی های خود با انتشار نمونه تصاویری، کیفیت دوربین آن‌ها را به رخ بکشند. حالا هم نوبت به برند جانبی کمپانی اوپو رسیده است تا نمونه عکسی را از دوربین گوشی ریلمی 3 پرو منتشر کند.این تصویر خوش رنگ و لعاب که جزئیات زیادی را هم در آن می‌توان دید، به خوبی عملکرد دوربین اصلی دستگاه را در شرایط کم‌نور نشان می‌دهد. البته مدیرعامل Realme اطلاعاتی را درباره مشخصات اپتیک ریلمی ۳ پرو به بیرون درز نداده و تنها به انتشار همین عکس از تالار کنسربر اساس شایعات شنیده شده، دوربین ریلمی 3 پرو به سنسور IMX519 مجهز خواهد بود؛ یعنی همان حسگر تصویری که در وان پلاس 6 تی هم مورد استفاده قرار گرفت. همچنین نتایج اخیر بنچمارک گیک‌بنچ، وجود تراشه اسنپدراگون 710 و حافظه رم 6 گیگابایتی را در گوشی جدید ریل‌می که هفته آینده معرفی خواهد شد، تایید می‌کند.ت شهر شنژن بسنده کرده است.

بارورسازی ابرها به صورت جدی ادامه پیدا می‌کند

مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت ایران یک کشور خشک و نیمه‌خشک محسوب می‌شود و حتی افزایش 50 درصدی بارش‌ها هم نیاز کشور را تامین نمی‌کند، از این رو بارورسازی ابرها به صورت جدی ادامه پیدا خواهد کرد.

فرید گلکار، مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها عنوان کرد در سال 97 تمامی برنامه‌های بارورسازی ابرها به صورت جدی انجام نشد. در واقع سعی داشتیم زیرساخت‌های لازم برای این پروژه‌ها را تکمیل کنیم، اما در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، پروژه بارورسازی ابرها به صورت جدی دنبال خواهد شد. وی افزود بارش‌های هفته‌های گذشته در روند اجرای پروژه‌های بارورسازی ابرها تاثیری ندارد. البته طبق قوانینی که وجود دارد اگر پدیده طبیعی مانند سیل اتفاق بیفتد،‌ تمامی پروژه‌های بارورسازی در آن زمان متوقف خواهد شد.مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها در ادامه افزود در سال آبی 1371 تا 1372 میزان بارندگی به 350 میلی‌متر رسید و این در حالی است که فقط در بارندگی‌های سال جدید شاهد 300 میلی‌متر بارش باران  بوده‌ایم که می‌تواند بسیاری از چالش‌های حوزه آب کشور را برطرف کند، اما در حال حاضر میانگین بارش‌های ایران به اندازه یک‌سوم میانگین جهانی است. از این رو با توجه به مشکلات حوزه‌ آب‌های زیرزمینی کشور، باید برنامه‌هایی برای تولید آب در نظر بگیریم و به همین دلیل پروژه‌های بارورسازی ابرها به صورت جدی ادامه خواهد داشت.در روزهای پایانی سال 97 و ابتدای سال 98 به دلیل بارش‌های شدید بسیاری از استان‌های کشور به دلیل وقوع سیل از لحاظ جانی و مالی آسیب دیده‌اند. به دلیل بارش‌های بی‌سابقه وقوع سیل منطقی به نظر می‌رسد، اما برخی از رسانه‌ها از پروژه بارورسازی ابرها به عنوان عامل بارش‌های شدید و وقوع سیل اشاره کردند.