آمازون قابلیت ارسال یک روزه کالا به ۷۲ درصد از جمعیت ایالات متحده را دارد


آمازون با پیاده‌سازی خطوط اختصاصی حمل کالا، توانایی خود در ارسال سریع را خصوصا در ایالات متحده‌ی آمریکا به‌مقدار قابل توجهی افزایش داده است.

با نگاهی به وضعیت کنونی خطوط تحویل کالای آمازون، متوجه توانایی بالای آن‌ها در ارسال کالاهای خریداری شده می‌شویم. نقشه‌ها نشان می‌دهند که غول تجارت الکترونیک به‌زودی می‌تواند برنامه‌ی تحویل پیش‌فرض یک روزه را برای اعضای سرویس پرایم خود پیاده‌سازی کند.

آمازون اکنون می‌تواند کالاها را در همان روز خرید یا روز بعد به ۷۲ درصد از جمعیت ایالات متحده ارسال کند. شرکت RBC Capital Markets آمار تحویل کالا توسط آمازون را بررسی کرده است. RBC ادعا می‌کند مأموران آمازون می‌توانند تقریبا به تمامی خانه‌ها (۹۵ درصد و بیشتر) در ۱۶ ایالت ثروتمند و پرجمعیت آمریکا و واشنگتن دی‌سی، تحویل سریع داشته باشند. منظور از تحویل سریع همان دریافت کالا در روز خرید یا روز بعد است

شبکه‌ی عظیم تحویل کالا که امروز در خدمت آمازون فعالیت می‌کند، طی سرمایه‌گذاری‌های ۴ سال گذشته‌‌ی آن‌ها پدید آمد. در دوره‌ی مذکور، غول تجارت الکترونیک انبارهایی را در سرتاسر آمریکا راه‌اندازی کرد و زیرساخت لجستیکی خود در کشور را به مقدار سه‌برابر توسعه داد. در دوره‌ی چهارساله، تعداد انبارهای اضافه شده به زیرساخت آمازون دوبرابر انبارهای کنونی شرکت عظیم Home Depot بود. 

آمارهای بالا نشان می‌دهد که آمازون توانایی دستیابی به ادعای مطرح شده در گزارش مالی اخیر خود را دارد. آن‌ها در گزارش خود اعلام کردند که به‌زودی دوره‌‌ی دوروزه‌ی تحویل رایگان کالا در سرویس پرایم را به یک روز کاهش خواهند داد. شایان ذکر است اعضای سرویس Amazon Primسالانه هزینه‌ی ۱۱۹ دلاری پرداخت می‌کنند تا خدماتی همچون دریافت سریع‌تر کالاها، دسترسی رایگان به سرویس‌های موسیقی و فیلم و پیشنهادهای ویژه را دریافت کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.